Menu

نرم‌افزار ابری یکپارچه مالی

یکی از مهمترین دستاوردهای تغییرات ساختاری سال‌های اخیر در حوزه‌ی تکنولوژی، دسترسی سریع و پایدار به شبکه‌های کامپیوتری گسترده و راه دور است. مسیری که هر روز بیش از گذشته در آن گام می‌نهیم و از مزایای آن بهره مند می‌شویم. دسترسی به چنین امکانی از یک سو، و مشکلات مربوط به تهیه، برپاسازی، نظارت و نگهداری زیر ساخت‌های سخت‌افزاری و نرم‌افزاری در شرکت‌ها از سوی دیگر، موجب استقبال روز افزون استفاده کنندگان از سرویس‌های ابری شده است. بدین صورت، تنها با اتصال به یک شبکه‌ی پرسرعت، ایمن و پایدار، عملا در هر مکان و هر زمان، به سرویس مورد نظر و داده‌های مربوط به آن، دسترسی خواهیم داشت. در چنین شرایطی، دسترسی به نرم‌افزاری که به صورت بالقوه قابلیت ارائه سرویس ابری را داشته باشد، یک مزیت ویژه محسوب می‌شود.
سیستم مالی یکپارچه نوسا، نرم‌افزاری تحت شبکه است که به صورت چند لایه طراحی شده و به همین جهت، امکان در اختیار داشتن چیدمان‌های گوناگونی از آن در ساختارهای متنوع، وجود دارد. ویژگی خاصی که این سیستم را متمایز می‌کند، یکتا بودن نسخه اجرایی برنامه در شیوه‌های گوناگون استفاده است. به همین جهت هر مشتری، در هر زمان و بر اساس تغییر شرایط، می‌تواند شیوه‌ی استفاده خود را از روش محلی به ابری و بالعکس تغییر دهد و صرفا با تغییر سرور و محل قرارگیری داده‌ها، همچنان به همان نرم‌افزارها دسترسی داشته باشد.

در این روش، مشتری با اتصال به سرورهای نوسا، به پایگاه‌(های) مخصوص خود دسترسی پیدا می‌کند. در این شیوه، هیچ گونه اطلاعاتی بروی رایانه‌های مشتری ذخیره نمی‌گردد و کلیه اطلاعات از طریق خطوط مخابراتی به سرورهای نوسا منتقل و در آن جا ذخیره می‌شود. هر کاربر بر اساس دسترسی تعیین شده، قابلیت استفاده از نرم‌افزار را در اختیار دارد. در این شیوه‌ی استفاده، وظیفه‌ی تهیه سخت‌افزار مناسب، برپاسازی ساختار مورد نیاز، تامین امنیت و پایداری سرورها، تهیه پشتیبان‌های دوره‌ای و مقطعی از اطلاعات و بروز‌رسانی نسخه‌ی نرم‌افزار مورد استفاده، به عهده شرکت نوسا بوده، و به همین جهت موجب کاهش شدید هزینه‌های تامین و نگهداری زیر ساخت‌های مربوطه از جانب مشتری می‌گردد.


تعریف پایگاه داده اختصاصی برای هر واحد یا شعبه

تعریف بخش یا شعبه داخل هر پایگاه اطلاعاتی به منظور تفکیک اطلاعات هر پایگاه

سیستم احراز هویت متمرکز، با قابلیت تعریف گروه‌های کاربری به منظور تخصیص دسترسی‌ها

تعیین بخش‌ها، شعبه‌ها، انبارها و مراکز مجاز مرتبط با هر کاربر

تعیین فرم‌های نمایشی و چاپی و تنظیم پیش فرض‌های اختصاصی برای هر کاربر

پشتیبانی از پروتکل‌ HTTPS به منظور اتصال امن به سرور از طریق اینترنت

در این بخش، با برخی از مهم‌ترین مزایای استفاده از سرویس‌ ابری سیستم مالی یکپارچه نوسا، آشنا خواهید شد:

  • کاهش هزینه‌های راه اندازی، مدیریت، نظارت و پشتیبانی زیرساخت‌های سخت‌افزاری و نرم‌افزاری
  • کاهش هزینه‌های خریداری حق امتیاز نرم‌افزارها
  • دسترسی بالا به سرویس در هر زمان و هر مکان
  • حفظ امنیت داده‌ها
  • استفاده از آخرین نسخه نرم‌افزارهای ارائه شده
  • امکان تبدیل شیوه‌ی استفاده از روش ابری، به روش محلی بدون ریزش اطلاعات
  • تمرکز کلیه‌ی اطلاعات بروی یک سرور و دسترسی به لحظه به کلیه اطلاعات

ذکر این نکته ضروری است که علیرغم وجود مزایای متعدد، چرایی استفاده از نرم‌افزارها در ساختار ابری، برای شرکت‌ها و سازمان‌های گوناگون، متفاوت خواهد بود.
شرکت و موسسات در ابعاد ملی و دارای شعب متعدد، به منظور متمرکز‌سازی داده‌ها و دسترسی به‌لحظه به کلیه اطلاعات و افزایش امنیت اطلاعات، به سمت سرویس ابری تمایل خواهند داشت.
شرکت‌ها و موسسات نوپا و یا در ابعاد کوچک، به دلیل مدیریت هزینه‌های تهیه نرم‌افزار و سخت‌افزار و در عین حال امکان ارتقای سیستم‌های مورد استفاده در آینده می‌توانند از سیستم‌ها به صورت ابری استفاده نمایند.
برای شرکت‌ها و موسسات در ابعاد متوسط نیز، استفاده حداکثری از زیر سیستم‌های مورد نیازشان با هزینه‌ی پایین تر و استفاده از آخرین نسخه نرم‌افزار می‌تواند دلایل گرایش به این سیستم باشد.