Menu

آموزش طراحی و پیاده سازی فرایندها

نقشهای کاربران در گردش کارها

یکی از عناصر اصلی گردش کارها، کاربران هستند. این کاربران بسته به ماهیت و میزان اختیارات خود، به تعامل با گردش کارها می پردازند. از طراحی گردش کار تا انجام وظایف و مدیریت کارها و گزارشگیری بخشی از نقشهایی است که به کاربران اعطا می شود. در این مطلب تمام سطوح اختیارات و انواع نقشها شرح داده شده است.
مطالعه بیشتر ...

دستور ادامه کار (ContinueWork): روشی برای کنترل جریان کار از درون برنامه

گردش کارها در جریان عادی خود در بعضی از وضعیتها بطور موقت در حالت تاخیر یا انتظار قرار می گیرند. در حالت معمول تا زمانی که کاربر انسانی یا سیستم بطور خودکار اقدام به انجام وظیفه کنند کار متوقف می ماند و تا زمان انجام وظیفه بعدی یک فاصله (gap) زمانی به وجود می آید. حال ممکن است در شرایط خاص و به دلایل مدیریتی از قبیل جلوگیری از رسوب کار یا تصمیم به تغییر روند کار، بخواهیم این گپ زمانی را از بین ببریم و با دستور ادامه کار کنترل گردش کار را به دست بگیریم.
مطالعه بیشتر ...

مدیریت یک کار خاص (کار تحت مکان نما)

مدیریت یک کار علاوه بر انجام وظیفه در آن کار شامل امور مدیریتی دیگر مثل ارسال پیام به کار، تعیین اولویت کار، تعلیق/عدم تعلیق کار، انجام عملیات خاص و .... است. تا کنون مدیریت کار تنها از طریق فهرست کارهای به همراه فیلدهای قابل تعریف انجام پذیر بود اما حالا این امکان ایجاد شده است که کارهای موجود در انواع گزارشها و فهرستهای موجود در سیستم مدیریت فرایندها را بطور مستقیم مدیریت کنیم.
مطالعه بیشتر ...

تعامل سیستم مدیریت فرایندها با RESTFul APIها: 2- وب سرویس REST

شرکت نوسا با هدف توسعه امکانات ارتباط و تعامل سیستم مدیریت فرایندها با یکدیگر و نیز با سیستم های نرم افزاری دیگر، وب سرویس بر اساس استاندارد REST را پیاده سازی کرده است. این وب سرویس علاوه بر سرویس دهی به کلاینت های REST سیستم های دیگر، می تواند با سرویس دهی به میزبانان سیستم مدیریت فرایندها به نوعی یک شبکه (Business to Business( B2B را برای مشتریان نوسا به وجود بیاورد.
مطالعه بیشتر ...

کلاینت SOAP برای ارسال پیام (message) به سیستم مدیریت فرایندهای نوسا

شرکت نوسا برای امکان تعامل سیستمهای نرم افزاری دیگر به سیستم مدیریت فرایندهای نوسا وب سرور SOAP را پیاده سازی کرده است. به این ترتیب نرم افزارهای دیگر می توانند درخواستهای خود را به شکل پیام (message) به گردش کارهای سیستم مدیریت فرایندها ارسال کنند و از این طریق با این سیستم به تعامل بپردازند.
مطالعه بیشتر ...

تعامل سیستم مدیریت فرایندها با RESTFul APIها: 1-کلاینت REST

امروزه بسیاری از تولیدکنندگان نرم افزارها، برای ارتباط و تبادل اطلاعات با نرم افزارهای دیگر در محیط وب از APIهای مبتنی بر استاندارد REST استفاده می کنند. به همین منظور شرکت نوسا نیز برای امکان تعامل با سیستمهای دیگر نرم افزاری، این استاندارد را در سیستم مدیریت فرایندها پیاده سازی کرده است. هر REST API شامل دو جزء کلاینت و سرور می باشد که در این مطلب به کلاینت REST پرداخته شده است.
مطالعه بیشتر ...

توسعه کاربری سیستم مدیریت فرایندها در محیط وب: ارائه خدمات فرایند در پورتالهای سازمانی

در حالت عادی کلاینت وب فرایند، محیط اتصال و تعامل با سیستم فرایندها در محیط وب می باشد. حال برای توسعه ارائه خدمات فرایند در محیط وب، علاوه بر کلاینت وب فرایند، امکان جاسازی (emedd) لینکهای خدمات فرایند در صفحات وب پیاده سازی است. به این ترتیب سازمانها و شرکتها می توانند خدمات فرایندهای خود را در سایتها و پورتالهای سازمانی به شکل کاملا شخصی سازی شده و بصورت یکپارچه در کنار دیگر خدمات سازمان ارائه نمایند.
مطالعه بیشتر ...

گزارش خلاصه وضعیت کارها در کارتابل

یکی از نیازهای سرپرستان و مدیران فرایندها آگاهی مستمر از وضعیت و روند کارهاست. گزارش خلاصه وضعیت کارها دسترسی مداوم و آسان مدیران به این اطلاعات را ایجاد می کند و اطلاعات به دست آمده به مدیران در تصمیم گیریهای نظارتی و مدیریتی کمک می کند و امکان واکنش به موقع مدیران در برابر تغییرات فرایندها را فراهم می سازد.
مطالعه بیشتر ...

توسعه امکانات تکمه انتخاب در فیلدهای انتخابگر

در سیستم مدیریت فرایندهای نوسا سه نوع فیلد (کاربر، منبع دیجیتال و انتخابگر حرفی) وجود دارد که محتوای آنها از جداول خارج از گردش کار و از طریق مرور (Browse) خوانده و انتخاب می شود. برای محدود کردن فهرست مرور، امکانی برای جستجو و فیلتر کردن این فهرست به سیستم افزوده شده است که از طریق آن، می توانیم با حذف محتواهای غیرمرتبط، فهرست ها را مطابق با نیاز خود به شکل محدود و پالایش شده نمایش دهیم. به این ترتیب روند ورود اطلاعات در این فیلدها با سرعت و راحتی بیشتری انجام خواهد شد.
مطالعه بیشتر ...

طراحی گزارش چاپی تحت وب: پیشرفته

در این قسمت از سری مطالب آموزش طراحی گزارش چاپی تحت وب، با توجه به آموزشهای قبلی فرض می شود که کاربر با محیط html و css آشنایی نسبی دارد و با این فرض، روشهای پیشرفته استفاده از ابزارهای سیستم برای طراحی حرفه ای تر گزارشها شرح داده می شود.
مطالعه بیشتر ...
صفحه 1 از 7 ابتداقبلی [1]

جستجو

طبقه بندی مطالب