Menu

نوسا در شرکت‌های تولیدی

در مسیر طراحی و استقرار یک سیستم اطلاعاتی مدیریت، ساختارهای تولیدی از زمره پیچیده‌ترین هستند. دلیل پیچیدگی این ساختار هم تنوع عملیات آن‌ها و گستردگی نیازها است. از طرفی ساختارهای تولیدی تنوع بالایی دارند که این تنوع مدل‌ها، مزید بر مشکل خواهد بود. هر چند تعریف جامع و مانعی از یک سازمان تولیدی نمی‌توان بیان نمود، اما وجه مشترک همه آن‎ها، تبدیل مواد و دستیابی به محصول به واسطه کارکرد ماشین آلات و نیروی انسانی است. این تبدیل ممکن است در یک مرحله انجام شود یا در چند مرحله، ممکن است در یک محل انجام شود یا در چند محل، ممکن است توسط منابع سازمان انجام شود یا توسط پیمانکاران بیرونی، در هر صورت سازمان با نوعی فرآیند تولیدی مواجه است. بر اساس این تعریف بسیار گسترده، می‌توان سازمان‌های تولیدی را از جهات مختلف طبقه‌بندی نمود:

  • فرآیند تولید: گسسته (مانند قطعه‌سازی)، پیوسته (مانند پتروشیمی)
  • ساختار سفارشات: تولید سفارشی، تولید بر اساس پیش‌بینی با تنوع بالا، تولید انبوه با تنوع پایین
  • ساختار فیزیکی تولید: تولید ماشینی، تولید دستی، تولید خارج از کارخانه

 

با توجه به تعریف فوق، بسیاری از سازمان‌هایی که ظاهراً بازرگانی هستند هم ممکن است فرآیندهای تولیدی کوچکی در دل خود داشته باشند – مانند بسته‌بندی – که برای مدیریت آن‎ها می‌توانند از این راهکار بهره بسیاری ببرند.
یکی از مشکلات معمول سازمان‌های تولیدی، پراکندگی جغرافیایی آن‎ها است. استقرار کارخانه در شهرک‌های صنعتی یا نقاط دارای دسترسی به منابع مورد نیاز و استقرار دفاتر شرکت‌ها در شهرها، موجب کاهش کنترل و نظارت بر فرآیند تولید می‌گردد. این پراکندگی، مدیریت گردش مواد – که دغدغه دائمی سازمان‌های تولیدی است – را بسیار مشکل‌تر و پیچیده‌تر می‌نماید. از طرف دیگر مدیریت منابع مصرفی در فرآیند تولید و کنترل هزینه هم موضوعات بسیار مهمی هستند که همیشه مدیران سازمان‌های تولیدی با آن درگیر هستند. کلیه سازمان‎های تولیدی به منظور پیشبرد فرآیند تولید خود نیازمند واحدهای پشتیبانی تولید هستند که کیفیت انجام وظایف این واحدها تأثیر مستقیم در دستیابی سازمان به اهداف کمی و کیفی دارد. واحدهایی مانند کنترل کیفیت، مدیریت فنی، برنامه‌ریزی تولید و غیره واحدهایی هستند که در صورت بی‌توجهی می‎توانند سازمان را از عرش به فرش آورند.
روال معمول در سازمان‎های تولیدی این است که عملیات تولید عمدتاً در محل کارخانه اتفاق می‌افتند اما رخدادهای مالی و ستادی در دفتر مرکزی ثبت می‎شوند. نوسا جهت رفع مشکل برقراری ارتباط از راه دور، ابزار قدرتمندی به نام SOAP را معرفی می‌نماید که به کمک این پروتکل ارتباطی، کلیه واحدهای یک سازمان تولیدی می‌توانند یک ارتباط آنلاین و امن را تجربه نمایند و نظارت دائمی و آنلاین بر سیستم اطلاعاتی را به ارمغان بیاورد. پس از ثبت کلیه رخدادهای عملیات تولید، بایستی ثبت‌های مالی عملیات تولید انجام شوند. در نرم‌ا‌‌فزارهای جزیره‎ای عادی، هر ثبت عملیاتی منجر به یک ثبت مالی معادل می‎شود که این ثبت مجدد هم کار زیادی بر عهده نیروی انسانی می‌گذارد و منجر به بروز مغایرت‌های مختلف می‌شود که کشف و رفع این مغایرت‌ها مجدداً زمان و انرژی زیادی از نیروی انسانی خواهد گرفت. نوسا با داشتن یک پایگاه اطلاعاتی متمرکز و ثبت آنلاین اسناد مالی یکپارچه با اسناد عملیاتی، فقط عملیات کنترل و تأیید را بر عهده واحد حسابداری مالی می‌گذارد و مانع بروز هر گونه مغایرت بین اطلاعات زیر سیستم‌ها و اطلاعات حسابداری می‌شود.

 

مهم‌ترین اجزاء کاری یک ساختار تولیدی

 



هر فرآیند، واحدهای سازمانی و ذینفعان مختلفی را درگیر می‌نماید که یکپارچه سازی ارتباطات بین این افراد و واحدها اهمیت به سزایی دارد. سیستم مالی یکپارچه نوسا به عنوان بستر نرم‌افزاری یک سیستم اطلاعاتی مدیریت، به بهترین نحو می‌تواند با ثبت کلیه رخدادهای مالی در محل وقوع، به مدیران این امکان را بدهد که به صورت یکپارچه هم عملیات تولید را مدیریت و کنترل نمایند هم مسائل مالی را نظارت و اجرا کنند.
کلیه فرآیندهای ساختار تولیدی، همزمان دارای دو جنبه عملیاتی و حسابداری هستند. از این رو، در ادامه از دیدگاه عملیاتی و دیدگاه مالی، کلیه جنبه‌های سیستم اطلاعاتی را بررسی می‌نماییم.


مدیریت عملیات کالا  

فرآیند خرید و دریافت کالا
تولید در اولین نظر مترادف است با گردش و تحول کالا. پس مدیریت عملیات کالا مهمترین و پیچیده‌ترین قسمت تولید است. نوسا به عنوان یک سیستم یکپارچه مالی، دیدگاهی کاملاً مالی نسبت به گردش کالا دارد. نرم‌افزار انبار نوسا ابزار قدرتمندی است که نه فقط انبار، بلکه گردش مواد در تمام فرآیندهای مرتبط با تولید را مدیریت می‌نماید. هر چند این نرم‌افزار به صورت انحصاری برای ساختارهای تولیدی طراحی نشده است اما انعطافی که در کالبد آن وجود دارد باعث می‌شود بیشتر سازمان‌های تولیدی هم بتوانند به راحتی از آن برای مدیریت عملیات کالا استفاده کنند.

حوزه عملیاتی
نرم‌افزار انبار با داشتن ساختار درختی ۲۰ سطحی در تعریف ساختارهای پایه خود میتواند در مدیریت کالاها و مدیریت ایستگاه‌ها و سفارشات تولید به مدیریت تولید قدرت زیادی بدهد. تعریف کالاها در ۲۰ سطح و امکان استفاده از الگوهای کد کالا به شما اجازه می‌دهد، کلیه انواع مواد، کالاها، قطعات و تجهیزات تولیدی را بدون محدودیت تعریف نمایید. هر گروه کالا می‌تواند طبقه‌بندی خاص خود را داشته باشد و از کدینگ اختصاصی بهره ببرد. امکان تعریف انواع واحدهای شمارش و ثبت رخدادهای انبار با واحد اصلی و فرعی هم از امکانات دیگر این سیستم است که در سیستم‌های تولیدی بسیار ضروری است، زیرا در بسیاری مواقع تأمین کننده از واحدی برای شمارش مواد و قطعات استفاده می‌کند که با نیاز واحد تولید منطبق نیست، یا واحد شمارش محصولات در واحد تولید با واحد شمارشی که واحد فروش در بازار نیاز دارد متفاوت است.
درخت مراکز تأمین و مصرف هم ساختار مشابه ۲۰ سطحی دارد و می‌تواند کلیه مراکز تأمین و مصرف را به صورت یکپارچه و متمرکز مدیریت نماید. مراکزی اعم از اشخاص حقیقی و حقوقی طرف حساب انبار یا ایستگاه‌های تولید، از دید سیستم انبار، کلیه این مراکز علی السویه هستند و می‌توانند طرف یک برگه انبار قرار بگیرند. قابلیت تعریف نامحدود انبارها و تخصیص دسترسی ورود اطلاعات یا گزارش‌گیری انبار برای تک تک کاربران در امکانات پایه سیستم نوسا پیش‌بینی شده است. بدین ترتیب می‌توان انباردارها و کارگران را به انبارهای معینی محدود نمود و از عدم تداخل برگه‌های انبار اطمینان کسب نمود.
نرم‌افزار انبار نوسا قابلیت تعریف نامحدود برگه‌های انبار بر اساس بیش از ۵۰ رخداد اساسی انبار را دارا است. برگه‌های انبار قابلیت شخصی‌سازی برای کاربران دارند و با فرم‌های نمایشی و چاپی متنوع می‌توانند انواع فرآیندهای مرتبط با عملیات کالا را مدیریت نمایند. نظیر برگه‌های انبار، برگه‌های درخواست وجود دارند که با اتصال سطر به سطر با برگه انبار می‌توانند مانده درخواستها و وضعیت برگه را به دقت مشخص کنند. گزارشات حاصل از ارتباط بین درخواست‌ها و رخدادهای انبار در مدیریت عملکرد واحد تولید کاربرد بسیاری دارند. سازمان‌هایی که با کالاهای فاسد شدنی سر و کار دارند – مانند مواد غذایی، دارویی و شیمیایی – یا هر سازمانی که ردیابی کیفیت پارت‌های مختلف مواد و کالا برایشان اهمیت به‌سزایی دارد، می‌تواند از امکان بچ در هنگام ثبت برگه‌های انبار بهره ببرند. بچ یک پارامتر شناور است که در کنار کالا و انبار قرار می‌گیرد و موجودی کالا را از بعد جدیدی طبقه‌بندی می‌نماید. نوسا برای یاری رساندن به واحد کنترل کیفیت برای کلیه رخدادهای ورود به انبار یک مرحله رسید موقت تعریف نموده است که طی این مرحله، کالا در انبار رسید شده است اما نه دسترسی استفاده داده می‌شود و نه برگه قابلیت ریالی شدن دارد. رسید قطعی کالا منوط به تأیید واحد کنترل کیفیت خواهد بود. از زمره واحدهای پیشتیبان بسیار مهم، واحد مدیریت فنی کارخانه است. واحد مدیریت فنی می‌تواند با استفاده از سیستم انبار و تعریف کلیه ماشین آلات و تجهیزات تولیدی در درخت مراکز تأمین و مصرف، سابقه کامل مواد مصرفی در سرویس و تعمیر ماشین‌آلات را ردیابی نماید و گزارشات تحلیل تعدادی و ریالی کاملی اخذ نماید که در محاسبه دوره عمر ماشین‌آلات و تعیین برنامه‌های نگهداری و تعمیرات پیشگیرانه کمک به‌سزایی می‌نماید. یک مسأله بسیار مهم در سازمان‌های تولیدی بزرگ، مدیریت مستندات فنی ماشین آلات و سوابق تولید است که سازمان با استفاده از سیستم آرشیو منابع دیجیتال نوسا می‌تواند به این مهم دست یابد.
حوزه مالی
نرم‌افزار انبار نوسا هم از دید تعدادی و هم از دید ریالی ساختار دائمی دارد. بدین معنی که با ثبت هر برگه انبار بلافاصله تأثیر رخداد در موجودی تعدادی کالا قابل مشاهده خواهد بود. پس از قیمت‌گذاری رخداد و عملیاتی نمودن برگه انبار توسط حسابداری انبار، تغییرات حساب موجودی کالا هم بلافاصله قابل پایش خواهد بود. نکته مهم این است که رخداد تعدادی و ریالی کاملاً متصل به هم و یکپارچه هستند و امکان بروز هیچ گونه مغایرتی بین دو ثبت انبار و حسابداری انبار وجود ندارد.
قابل ذکر است که حسابداری انبار نوسا در ریالی نمودن برگه‌های انبار انعطاف بسیار زیادی دارد. برگه‌های خرید را می‌توان بر اساس نیاز و امکانات سازمان به شیوه‌های مختلفی قیمت‌گذاری نمود:
  • استفاده از بهای استاندارد
  • ثبت اجزاء بهای وارده در برگه انبار
  • استفاده از نرم‌افزار خرید و مدیریت هزینه
شیوه قیمت‌گذاری کالاها در هنگام خروج از انبار هم می‌تواند به یکی از پنج روش
  • FIFO
  • LIFO
  • میانگین به تفکیک انبار
  • میانگین کلیه انبارها
  • شناسایی ویژه
انجام شود. انتخاب هر کدام از این روش‌ها تأثیرات متفاوتی بر گزارشات مالی شرکت خواهد داشت و انتخاب شیوه مناسب در ابتدای راه‌اندازی سیستم انبار اهمیت به‌سزایی دارد. نکته مهم این است که انتخاب شیوه قیمت‌گذاری وابسته به کالا است و لزومی ندارد همه کالاها با یک شیوه قیمت‌گذاری شوند.
با تعریف الگوهای عملیات مالی مختلف برای گروه‌های مختلف کالا می‌توان حساب‌های مختلف مرتبط با کالا را در درخت حساب مدیریت نمود (حساب موجودی مواد اولیه، حساب موجودی محصول و غیره) یا حتی بعضی از کالاها را به صورت انتظامی در حسابداری ثبت نمود (مانند ابزارها یا کالاهای امانی).
به منظور اعمال اصلاحات ریالی یا تعدادی برگه‌های عملیاتی شده در انبار، برگه‌های بسیار کاربردی و مفیدی مانند برگه اصلاح بها و برگه تعدیل هم در سیستم انبار پیش‌بینی شده‌اند که می‌توانند با استفاده از رخدادهای تأثیر، اسناد اصلاحی برگه‌های انبار را به تاریخ روز و به پیوست اسناد اصلی ثبت نمایند.
یکی از کاربردهای مهم برگه اصلاح بها در سیستم‌های تولیدی، این است که معمولاً قیمت‌گذاری محصولات بلافاصله پس از دریافت محصول اتفاق نمی‌افتد. در این شرایط حسابدار انبار می‌تواند از قیمت‌گذاری استاندارد یا برآوردی جهت ریالی نمودن رسید محصول استفاده نماید. در پایان دوره مالی که بهای تمام شده محاسبه می‌شود لزومی به باز نمودن اسناد نیست و می‌توان با استفاده از برگه اصلاح بها به سرعت بهای کلیه رخدادها را اصلاح نمود.
هر سیستم تولیدی در پایان نیازمند محاسبه بهای تمام شده است، به منظور کسب اطلاعات بیشتر در زمینه محاسبه بهای تمام شده با نوسا به صفحه اختصاصی این مسأله مراجعه نمایید. ارائه گزارشات تعدادی و ریالی بسیار متنوع از کالاها، مراکز و انبارها و اعمال بیش از ۲۰۰ پارامتر شرطی در اخذ گزارشات دفتر و تراز از سایر امکانات ویژه سیستم انبار نوسا است.

مدیریت کارکرد منابع انسانی 

مدیریت کارکرد منابع انسانی
دومین موضوع در ساختار تولیدی، مدیریت کارکرد نیروی انسانی است. این کارکردها ممکن است مستقیم یا غیر مستقیم باشند. در سیستم یکپارچه نوسا دو نرم‌افزار مجزا می‌توانند به ثبت کارکرد کمک نمایند. اول نرم‌افزار دستمزد به کمک ماژول اضافه رخداد دستمزد است و دوم نرم‌افزار فروش است که بعضی از انواع دستمزد را می‌توان به عنوان یک خدمت در آن ثبت نمود.

حوزه عملیاتی
در صورتی که سیستم تولید نیازمند ثبت ساعت کار کارگران و عملیات ایستگاه‌های تولید باشد، نرم‌افزار رخداد دستمزد نوسا می‌تواند به راحتی کاربرگ‌های خام ثبت ساعت کار در اختیار واحد تولید قرارداد دهد و بر اساس این کاربرگ‌ها، کاربرگ محاسبه ساعت کار صرف شده در هر سفارش یا در هر ایستگاه به تفکیک کارگر استخراج می‌شود.
از تحلیل این کاربرگ جدید، گزارشات متنوعی استخراج می‌گردد، مانند:
  • ساعت کار ماهانه کارگران در سفارشات مختلف
  • ساعت کار مفید ایستگاه‌ها
  • مقایسه ساعت کار عملیات مختلف در هر سفارش با ساعت کار استاندارد
  • محاسبه ساعت کار هر سفارش به منظور تعیین معیار تسهیم سربار تولید
  • مقایسه شاخص عملکرد کارگران (قطعه در ساعت) در ساعت کار عادی و اضافه‌کاری یا روزهای مختلف سال
همان طور که مشاهده می‌شود یک کاربرگ ساده در نرم‌افزار رخداد دستمزد گزارشات بسیار متنوعی ارائه می‌نماید که هر کدام از این گزارشات برای مدیران تولید و مدیران مالی ارزش به سزایی خواهند داشت.
در نرم‌افزار فروش نوسا یک امکان بسیار کاربردی به نام مدیریت خدمات وجود دارد. سازمان‌های تولیدی در بعضی از قسمت‌ها – مانند آزمایشگاه کنترل کیفیت – می‌توانند از امکان مدیریت خدمات استفاده کنند و ضمن مدیریت درخواست‌های خدمات و برگه‌های انجام خدمت، با استفاده از فیلد انجام دهنده خدمت گزارشات متعددی از عملکرد کاربران در واحدهای خدماتی سازمان اخذ نمایند.
حوزه مالی
امکان تعریف درخت واحدهای سازمانی در نرم‌افزار دستمزد نوسا به طراحان سیستم کمک می‌کند کلیه نیروهای واحد تولید را دقیقاً در محل کاری خود تعریف کنند و هزینه حقوق و دستمزد ایشان مستقیماً جذب مرکز هزینه مربوطه بشود. سیستم نوسا در ثبت اسناد دستمزد هم همانند اسناد انبار به صورت یکپارچه و آنلاین عمل می‌کند. بدین معنی که اگر واحد اداری و منابع انسانی در محل کارخانه مستقر باشد و محاسبات ساعت کار و دستمزد در همان محل انجام شود، اسناد حقوق و دستمزد به صورت آنلاین در دفتر مرکزی به صورت پیش‌نویس صادر می‌شوند و نیازی به ثبت مجدد سند حسابداری حقوق و دستمزد نیست. در صورتی که از نرم‌افزار رخداد دستمزد برای ثبت ساعت کار سفارشات استفاده شود، این نرم‌افزار می‌تواند اسناد جذب دستمزد را هم مستقیما محاسبه نماید و حتی در صورتی که مبنای جذب سربار شرکت ساعت کار کارگری باشد اسناد جذب سربار را هم این نرم‌افزار ثبت می‌نماید و محاسبه بهای تمام شده آنلاین را به شدت تسریع می‌نماید. در سازمان‌های تولیدی که از کارگران روزمزد و اجرتی استفاده می‌شود هم سیستم رخداد دستمزد کمک می‌نماید مبنای پرداخت دستمزد (ساعت کار، میزان تولید یا هر پارامتر دیگر) استخراج شود و دستمزد کارگران روزمزد به دقت محاسبه و پرداخت شود. در هنگام صدور برگه‌های خدمات در سیستم فروش می‌توان الگوی مالی برگه‌ها را به نحوی تنظیم نمود که با ثبت برگه خدمات قسمتی از هزینه‌های واحد ارائه کننده خدمت جذب واحد دریافت کننده خدمات شود. مثلاً از هزینه‌های واحد آزمایشگاه به هزینه‌های واحد تولید منتقل شود. این امکان در شرکت‌هایی که واحدهای کسب و کار مجزا دارند بسیار اهمیت دارد.

مدیریت کارکرد ماشین آلات 

مدیریت کارکرد ماشین آلات
بعضی از سیستم‌های تولید به شدت وابسته به ماشین آلات هستند، مانند صنایع لبنی یا صنایع ذوب و نورد فلزات. در این سازمان‌ها استهلاک ماشین آلات از مهمترین اجزاء بهای تمام شده می‌باشد و ثبت و کنترل آن اهمیت به سزایی دارد. نرم‌افزار اموال نوسا با ثبت استهلاک کارکردی می‌تواند کمک زیادی به مدیریت ساعت کار ماشین آلات بکند.

حوزه عملیاتی
در نرم‌افزار اموال نوسا می‌توان ماشین آلات را به واحدهای مختلف تخصیص داد. در شرکتهای تولیدی بزرگ – به خصوص در صنایع سنگین – معمولاً ماشین آلات ثابت و تک منظوره هستند. از این رو مرکز هزینه آنها تغییر نمی‌کند، اما حتی در صورتی که نیاز به تغییر مرکز هزینه هم وجود داشته باشد این نرم‌افزار می‌تواند حتی به صورت روزانه مرکز هزینه تجهیزات را تغییر داده و در هر زمان به سفارش متناظر تخصیص دهد.
امکان ثبت استهلاک کارکردی از امکانات بسیار کاربردی این نرم‌افزار است. به کمک این امکان با در دست داشتن برآورد عمر ماشین (بر اساس ساعت یا تناژ یا هر واحد دیگری) می‌توان استهلاک را بر مبنای کارکرد محاسبه نمود. ثبت کارکردها در نرم‌افزار اموال به مدیران کمک می‌کند کلیه سوابق ماشین آلات را حفظ و تحلیل نمایند
حوزه مالی
نرم‌افزار دارایی ثابت نوسا هر چند با هدف یک سیستم نگهداری و تعمیرات نوشته نشده است اما با حفظ کلیه رخدادهای مرتبط با دارایی‌ها، به واحد مدیریت فنی در مدیریت سوابق تعمیرات، محل نگهداری و تحویل‌گیرنده تجهیزات، هزینه‌های صورت گرفته روی تجهیزات و ماشین آلات کمک می‌نماید.
از سوی دیگر محاسبه خودکار استهلاک دارایی‌ها در مقاطع یک ماهه تا یک ساله به حسابداری این امکان را می‌دهد که هزینه‌های تولید را با دقت بسیار بالا و بدون دردسر محاسبه نماید و تأثیر آن را فوراً در تراز آزمایشی مشاهده نماید.
ثبت خودکار اسناد استهلاک در صورت جابجا نمودن مرکز هزینه و محاسبه و ثبت استهلاک بر اساس کارکرد هم از امکانات بسیار قوی‌ای است که به ثبت هر چه دقیق‌تر استهلاک ماشین آلات تولید کمک می‌کند.

مدیریت عملیات پیمانکاران 

مدیریت عملیات پیمانکاران
ثبت صورت وضعیت‌ها و فاکتورهای ارائه شده توسط پیمانکاران یکی از چالش‌های بزرگ سیستم‌های تولیدی است، زیرا تحویل گیرنده کالا یا خدمات در واحد تولید مستقر است ولی ثبت کننده فاکتور در واحد مالی. به منظور رفع این مشکل، نرم‌افزار مدیریت هزینه نوسا معرفی می‌گردد.

حوزه عملیاتی
در سازمان‌های تولیدی عملیات بسیار متنوعی ممکن است به پیمانکاران واگذار شود. عملیاتی اعم از فرآیندهای تولیدی یا عملیات نگهداری و تعمیرات سبک و سنگین. ابزار مدیریت هزینه ابزار ساده و منعطفی است که سرپرستان یا کاربران واحدهای عملیاتی می‌توانند بدین وسیله فاکتورهای خدمات دریافتی از پیمانکاران را مستقیماً در محل تولید ثبت نمایند و معطل ارسال فاکتور به حسابداری نشوند.


حوزه مالی
نکته مهم در استفاده از این نرم‌افزار این است که می‌توان ثبت بستانکاری تأمین کننده را وابسته به دریافت فاکتور توسط حسابداری ننمود و بلافاصله پس از ثبت فاکتور در نرم‌افزار هزینه بستانکاری تأمین کننده مشخص می‌گردد. خاصیت مهم دیگر این است که ثبت یک رخداد مالی مهم در محل وقوع انجام شده است و به واحد حسابداری واگذار نشده است.
نرم‌افزار مدیریت هزینه می‌تواند در استخراج اظهارنامه‌های فصلی و گزارش خرید سه ماهه نیز کمک شایانی بنماید.

نرم‌افزارهای مورد نیاز در این راهکار

سایر راهکارهای مرتبط

  • در صورتی که کارخانه شما از واحد اداری و فروش مجزا است حتماً صفحه راهکار ویژه شرکت‌های پراکنده و دارای شعب را مطالعه نمایید.
  • اگر شما مالک محصول تولیدی خود نیستید و مواد را کارفرما به شما تحویل میدهد اطلاعات صفحه راهکار ویژه شرکت‌های پیمانکاری ما می‌تواند به شما کمک نماید.
  • بسیاری از سازمان‌های تولیدی سیستم بازرگانی پیچیده‌ای ندارند. اما اگر سیستم خرید یا فروش شما پیچیده است می‌توانید به صفحه راهکار ویژه شرکت‌های بازرگانی ما مراجعه فرمایید.
  • در صورتی که تمایلی به پرداخت هزینه برای کل سیستم ندارید در صفحه مربوط به سرویس ابری سیسنم مالی یکپارچه نوسا پیشنهاداتی برای کاهش هزینه‌های استقرار نرم‌افزار آورده شده است.