Menu

مدیریت هزینه و خرید

در همه شرکت‌ها و سازمان‌ها، ثبت و پردازش هزینه‌ها معمولا در فرآیندهای گوناگون و بعضا پراکنده‌ای انجام می‌شود. تنظیم سندهای هزینه عموما نیاز به تخصص مالی قابل ملاحظه‌ای دارند. ارتباط میان مستندات صادره توسط اشخاص ثالث (مثلا فاکتورهای خرید یا هزینه) و آنچه در سیستم ثبت شده است برای کاربران اهمیت زیادی دارد. از طرف دیگر، الزام کاربران به ارائه گزارش‌های فصلی از هزینه‌ها، مطابق ماده 169 مکرر قانون مالیات‌های مستقیم، توجه بیشتری را به مستندسازی متمرکز هزینه‌ها جلب می‌کند. در این گزارش‌ها، به صورت اختصاصی به قراردادهای خرید یا هزینه و صورت وضعیت‌های صادر شده مبتنی بر این قراردادها (یعنی پرداخت‌های مبتنی بر قرارداد) توجه شده است. از طرفی بخش قابل توجهی از هزینه‌ها برای تامین مواد و کالا صرف می‌شوند. بهای تمام شده کالاهای وارده به صورت مستقیم از هزینه‌هایی که برای تهیه این کالا (تا لحظه ورود به انبار) به عمل آمده‌اند محاسبه می‌شوند. بنابراین ثبت متمرکز هزینه‌های تامین کالا و ارتباط دادن آن هزینه‌ها به کالاهای وارده (یعنی رخدادهای خرید در سیستم انبار)، به منظور انجام محاسبات لازم و در نهایت تعیین خودکار بهای کالاهای وارده نیز بسیار مطلوب است. با توجه به نکات فوق، سیستم مدیریت هزینه‌ به عنوان بخشی از سیستم مالی یکپارچه نوسا پیاده‌سازی شده و در اختیار کاربران قرار گرفته است.


مدیریت متمرکز هزینه‌ها

ثبت هزینه‌ها در محل وقوع در قالب برگه‌های هزینه و ثبت اسناد مرتبط با آن‌ها، بر اساس الگوهای از پیش تعریف شده

مدیریت قراردادهای مرتبط با هزینه‌ها

ثبت اطلاعات و جزئیات مربوط به قراردادهای مرتبط با هزینه‌ها به منظور امکان ارائه خروجی گزارش پرداخت‌های مبتنی بر قرارداد موضوع ماده 169 ق.م.م

ارائه خروجی معاملات فصلی 

ارائه خروجی مورد نیاز گزارشات فصلی خرید و پرداخت های مبتنی بر قرارداد، با امکان ارائه سرجمع مقادیر کوچک‌تر از حد نصاب

ثبت اسناد مرتبط با هزینه‌ها

ثبت اسناد مرتبط با رخدادهای هزینه بر اساس الگوهای از پیش تعریف شده توسط کاربر به تفکیک انواع هزینه‌ها

تغذیه بهای رخدادهای انبار

ثبت هزینه‌های مرتبط با خرید کالا به صورت تدریجی و در قالب رخدادهای هزینه، و تسهیم و انعکاس هزینه‌ها به رخداد انبار مربوطه

تسهیم و تطبیق بهای رخدادهای انبار با هزینه‌ها

تطابق بهای رخدادهای هزینه و انبار مربوط به آن‌ها، و امکان تسهیم هزینه‌های جذب نشده و اصلاح رخدادهای انبار به صورت مستقیم و یا در قالب برگه‌های اصلاح بهاء

امکانات عمومی سیستم مالی یکپارچه نوسا

کلیه‌ی امکانات عمومی سیستم مالی یکپارچه نوسا، در نرم افزار حسابداری نیز همانند سایر زیر سیستم‌ها در دسترس هستند. اهم این امکانات عبارتند از:


  • درخت بیست سطحی به منظور تعریف ساختار حساب‌ها و تفصیلی‌ها
  • درج یک حساب و پنج تفصیلی شناور در هر سطر سند
  • شخصی‌سازی محیط کاری از طریق امکان طراحی فرم‌های ورود اطلاعات اختصاصی و تعیین پارامترهای پیش فرض برای هر کاربر
  • تعریف فرم‌های نمایشی و چاپی دلخواه برای هر گزارش به تعداد دلخواه و در محیطی ساده و در عین حال کارآمد
  • صدور اطلاعات از بخش‌های گوناگون سیستم در قالب فرمت‌های XML ،Text ،PDF ،Excel ،CSV ،HTML
  • استفاده از سیستم ارسال ایمیل با امکانات متنوع
  • سیستم امنیتی یکپارچه با سیستم عامل به منظور احراز هویت کاربران
  • تعریف امکانات کاربران با جزئیات فراوان به صورت انفرادی و یا گروه‌های کاربری

خدمات جانبی

شرکت نوسا به منظور پوشش نیازهای جانبی و همچنین تسهیل استفاده از نرم افزار حسابداری، خدمات زیر را نیز ارائه می دهد:


  • مشاوره و اجراء در زمینه‌ی طراحی سرفصل ها و اصلاح ساختارهای مالی
  • مشاوره و اجراء در زمینه شبکه های گسترده‌ی کامپیوتری
  • تبدیل اطلاعات اطلاعات مرتبط با هزینه ها و سرفصل‌های حساب و تفصیلی از سایر نرم افزارها
  • سرویس ابری نرم افزار مدیریت هزینه نوسا قابل استفاده از طریق اینترنت

مقایسه مدل‌ها

با توجه به تفاوت نیازمندی‌ها و امکانات مورد نیاز مشتریان در حوزه‌های کاری گوناگون، نرم‌افزار مدیریت هزینه نوسا، در مدل‌های گوناگونی ارائه شده است که در جدول زیر مشاهده می‌کنید. لازم به ذکر است، همواره می‌توانید مدل مورد استفاده خود را، به مدلی کامل‌تر ارتقاء داده و از آن پس، از امکانات مدل جدید بهره‌مند شوید.


  تفصیلی‌های شناور چند ارزی بخش و شعب اتصال به انبار
مدیریت هزینه ساده M 1


مدیریت هزینه ساده L 5


مدیریت هزینه پیشرفته M 1


مدیریت هزینه پیشرفته L 5


برخی استفاده‌کنندگان نرم‌افزار مدیریت هزینه و خرید نوسا

جهت ملاحظه لیست کامل مشتریان به تفکیک صنف و یا به تفکیک موقعیت جغرافیایی می‌توانید به بخش "درباره ما > مشتریان نوسا" مراجعه نمایید.



شیوه‌های فروش سیستم مالی یکپارچه نوسا

هر مشتری، به فراخور شرایط و موقعیت فعلی خود، نیازمند نوع خاصی از خرید محصولات نرم‌افزاری است. هر کدام از شیوه‌ها، در میزان هزینه، نیازمندی‌های سخت‌افزاری و نرم‌افزاری و نوع دسترسی به نرم افزار متفاوت خواهد بود. شرکت نوسا در راستای پوشش نیازهای گستره‌ی وسیعی از مشتریان، امکان فروش سیستم مالی یکپارچه نوسا را به شیوه‌های گوناگونی فراهم نموده است. نکته‌ی حائز اهمیت در مورد این روش‌ها، امکان تبدیل آن‌ها به یکدیگر است. بدین شکل، هر مشتری در هر زمان بر اساس شرایط و نیازمندی‌های فعلی خود اقدام به انتخاب روش مناسب نموده، در آینده و با تغییر شرایط می‌تواند نحوه‌ی استفاده خود را تغییر دهد.
در ادامه با این روش‌ها آشنا خواهید شد.

  • خرید لایسنس


    در این روش، شما حق امتیاز استفاده از نرم‌افزار را در قالب یک قفل سخت‌افزاری خریداری می‌نمایید. نرم‌افزار بروی سرورهای مشتری نصب می‌شود و کلیه‌ی داده‌ها بروی سرورهای مشتری ذخیره می‌شود.

  • اجاره لایسنس


    در این روش نیز همانند روش قبل، حق امتیاز استفاده از نرم‌افزار برای مدت محدود (مدت اجاره) در قالب یک قفل سخت‌افزاری در اختیار مشتری قرار می‌گیرد و پس از پایان مدت اجاره، قفل سخت‌افزاری می‌بایست به شرکت عودت داده شود. نرم‌افزار بروی سرورهای مشتری نصب و داده‌ها همگی بروی سرورهای مشتری ذخیره می‌شوند.

  • سرویس ابری


    در این روش، مشتری حق امتیاز استفاده از نرم‌افزار را، برای مدت محدود و به‌صورت ابری خریداری می‌کند. بدین صورت که مشتری از طریق اینترنت به نرم‌افزار نصب شده بروی سرورهای شرکت نوسا و بانک اطلاعاتی اختصاصی خود، دسترسی پیدا می‌کند. از محاسن این روش، علاوه بر پایین‌تر بودن هزینه‌ی استفاده، می‌توان به صرفه‌جویی در هزینه‌های خریداری و نگهداری سرور، زیرساخت شبکه و ... اشاره نمود.

راهکارهای نوسا

هر سازمان و شرکت، به فراخور نیاز و ساختار کاری، نیازمند مجموعه‌ای از نرم افزارها در حوزه مالی می‌باشد. نرم افزار حسابداری به عنوان هسته‌ی این سیستم و سایر زیر سیستم‌ها به عنوان ابزارهای عملیاتی در دسترس خواهند بود. هر یک از این زیر سیستم‌ها، از یک طرف با نرم افزار حسابداری و از طرف دیگر بر حسب تعریف و نوع گردش کار، با سایر زیر سیستم‌ها در ارتباط بوده و در ساختاری یکپارچه، محیطی حرفه ای و قابل اطمینان را در اختیار قرار می‌دهد. این ارتباط یکپارچه، در کنار امکانات اختصاصی که مناسب حوزه های فعالیت خاص می‌باشد، موجب هم‌افزایی قابلیت ها و توانایی‌های سیستم شده و به عنوان راهکار خاص آن حوزه، قابل استفاده خواهد بود.
به منظور آشنایی با راهکار پیشنهادی نوسا برای شرکت یا سازمان شما، به صفحه‌ی اختصاصی راهکار مناسب خود وارد شوید:

تعدد تامین کنندگان و مشتریان، تنوع تعداد و طبقه بندی کالاها، تعداد بالای اسناد دریافتی و پرداختی، حجم بالای فعالیت اعتباری، تراکنش بالای عملیات بین واحدهای گوناگون و نیاز به اطلاعات به‌لحظه از درهم‌کرد اطلاعات اجزاء مختلف، از نیازمندی‌ها و ویژگی‌های این نوع حوزه فعالیت است.